Onderhouden, keuren & reparatie

Het is belangrijk om goed voor je hulpmiddelen te zorgen. Hiermee voorkom je uitval van producten en kun je continuïteit in de zorg borgen. Bovendien draagt goed onderhoud bij aan een gemiddeld langere levensduur van je hulpmiddelen.

 

Daarom kun je bij Meneer Kooi een servicecontract afsluiten. Hiermee ben je verzekerd van een jaarlijkse keuring en preventief onderhoud van je hulpmiddelen.

 

Onze monteurs en keurmeesters zijn getraind door de fabrikanten en werken helemaal volgens hun voorschriften én natuurlijk volgens alle relevante NEN-normen.

Onderhoud door Meneer Kooi: hoe werkt dat?

1. Voorbereiding

We inventariseren alle zorghulpmiddelen en maken een overzicht. Op basis daarvan stellen we een planning voor en bespreken de werkafspraken gezamenlijk.

 


2. Planning

Onze planner bereidt de planning voor en houdt daarbij altijd rekening met de activiteiten van en voor de cliënten. We spreken met je een afgebakende periode per locatie af. De monteur stemt dit bij jou op locatie tot in detail met je af.

 

3. Onderhoud en keuring

Alle hulpmiddelen, inclusief eventueel die in depot, worden gekeurd. Waar nodig worden onderdelen vervangen. Je vindt de werkzaamheden die we uitvoeren terug op de werkbon en in de Meneer Kooi app. Is een hulpmiddel gekeurd? Dan plakken we een controlesticker. Als een hulpmiddel wat wel op het overzicht staat niet op de locatie is, dan zijn we hier de rest van de onderhoudsperiode alert op. Vinden we het hulpmiddel ergens anders terug? Dan voeren we de werkzaamheden alsnog uit.

 


4. Rapportage en advies

Hebben we het onderhoud afgerond? Dan krijg je een uitgebreide rapportage: we geven je inzicht in de kosten, de technische staat van de hulpmiddelen, de verwachte levensduur en adviseren je over eventuele vervanging.

 

Hulpmiddel afgekeurd: en nu?

Als je hulpmiddel wordt afgekeurd, brengen we je op de hoogte. We stellen het hulpmiddel buiten gebruik en laten dat zien met een duidelijk label. Samen stemmen we af of het hulpmiddel wordt gerepareerd of vervangen. Als je direct een vervangend hulpmiddel nodig hebt, dan regelen we dat.

 

Servicecontracten

Niet iedereen heeft hetzelfde servicecontract nodig. Daarom hebben we drie verschillende opties. Je kiest zelf het serviceniveau dat bij jouw organisatie past: brons, zilver of goud.

  Brons Zilver Goud
Preventief onderhoud inclusief jaarlijkse keuring
Keuring volgens NEN 3140 en NEN 7506 (tilliften)
Arbeidsloon en voorrijkosten preventief onderhoud
24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
Arbeidsloon en voorrijkosten bij reparatie  
Vervangend product bij langdurige reparatie  
Onderdelen bij onderhoud en reparatie    

Reparaties kun je bij ons melden. Je kiest zelf de responstijd die nodig is:

 

Standaard

Binnen 3 werkdagen

 

‘Standaard’ is de meest milieuvriendelijke keuze. We plannen een efficiënte route en de monteur komt binnen maximaal 3 werkdagen. 

 

Snel

De volgende werkdag

Als je kiest voor de optie ‘Snel’ en je geeft op werkdagen voor 15.00 uur een reparatie door, dan komt de monteur de volgende werkdag. 

Spoed

Vandaag

Heb je direct een oplossing nodig, dan kies je voor ‘spoed’. We staan 24/7 voor je klaar en kunnen zelfde dag langskomen. Vaak zelfs al binnen enkele uren.

 

Afhandeling

Als we bij je langskomen voor een reparatie, beoordelen we of reparatie nog economisch verantwoord is. Bij grensgevallen vallen we je niet lastig met een prijsopgave, maar nemen we zelf het besluit. Ben je het hier achteraf niet mee eens? Geen probleem, dan betaal je niets. We crediteren de factuur of nemen het product tegen de restwaarde van je over.