De zorg verbeteren met innovaties

De zorg verbeteren met innovaties

Zorgen voor goede arbeidsomstandigheden voor zorgverleners, waarmee we een bijdrage leveren aan de kwaliteit en betaalbaarheid van de zorg. Daar staat Meneer Kooi voor. Door het introduceren van slimme innovaties op het gebied van producten en diensten helpen we onze klanten om de zorg elke dag een beetje beter te maken. Maar waarom is dat zo belangrijk voor ons?

“We zijn altijd op zoek naar innovaties die meerwaarde bieden voor onze klanten”, aldus Gosse Kooi, directeur van Meneer Kooi. “Daarom hebben we contact met fabrikanten en importeurs. Wij maken van alle innovaties een voorselectie en beoordelen ze kwalitatief. We vragen ons altijd af: gaat dit echt werken en voldoet het aan de eisen die onze klanten stellen?”

 

Een voorbeeld van zo’n innovatie die niet voor elke klant geschikt is, is een matras met evacuatiefunctie. “We zien daarin veel meerwaarde voor de ouderenzorg, maar niet voor de VG-instellingen. Er zitten straps aan, waar juist die cliënten mee aan de haal kunnen gaan. Dat maakt het minder geschikt.”

“IWij weten wat klanten nodig hebben, zo introduceren we innovaties die écht gaan werken."

Het kaf van het koren scheiden

En juist in die beoordeling zit de meerwaarde van Meneer Kooi. “Wij luisteren goed naar onze klanten, weten daardoor wat ze nodig hebben en kunnen zo het kaf van het koren scheiden. Zo introduceren we innovaties die echt gaan werken.” Naast contact met fabrikanten bezoeken de medewerkers van Meneer Kooi ook regelmatig (buitenlandse) beurzen om innovaties te spotten die geschikt zijn voor de Nederlandse markt.

 

Naast inventarisatie van innovaties door fabrikanten, ontwikkelt Meneer Kooi ook eigen innovaties in de vorm van diensten. Gosse: “Zo hebben we bijvoorbeeld onze eigen marktplaats opgezet. We zagen een maatschappelijk probleem; namelijk dat de zorg het met steeds minder geld en mensen moet doen. Dan zie je dat een klant bedboxen in depot heeft staan, terwijl een andere klant juist een bedbox nodig heeft. Zo is dat idee ontstaan. Klanten kunnen zelf producten op onze marktplaats zetten en verkopen. Wij verdienen daar geen geld aan, maar het is wel een innovatie waarmee we onze klanten blij maken. Het is ook nog eens een duurzame ontwikkeling: je zet zorghulpmiddelen langer in.”

 

Actief informeren

Krapte qua mensen én financiële middelen maken innovaties in de zorg belangrijk. Daarom zorgt Meneer Kooi er voor dat klanten op de hoogte blijven van deze innovaties. Dat doen we op verschillende manieren. “Onze accountmanagers, productspecialisten en technisch adviseurs voeren persoonlijke gesprekken met klanten en brengen dan innovaties mee. Daarnaast publiceren we in onze nieuwsbrief en op onze website productnieuws én we introduceren binnenkort een nieuwe knop in de Meneer Kooi app waar je ook ontwikkelingen en innovaties kunt vinden.”

Nu lijkt het net alsof Meneer Kooi alleen maar zendt, maar dat is zeker niet het geval. “We denken ook actief mee als een klant ons een vraag stelt. Wij gaan op zoek naar oplossingen en presenteren die aan de klant.” Voorbeelden van deze oplossingen zijn onder andere het Bossy Smartmatras bij Zorggroep Drenthe en de ZEN zorgstoel bij Cardia. “Zelf ben ik daarnaast bijvoorbeeld ook heel enthousiast over tilliften met rijondersteuning.”

 

Zo blijft Meneer Kooi altijd op zoek naar de beste innovaties. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op via: hallo@meneerkooi.nl